
In een voortdurend veranderende wereld zochten we een betrouwbare partner voor de lange termijn. Visiativ was daarom een vanzelfsprekende keuze.
B2B relaties worden hoe langer hoe meer omni-channel. Klanten willen hun leveranciers altijd, overal en via elk mogelijk kanaal, in hun eigen taal benaderen.
Wanneer een technisch productprobleem zich voordoet, willen B2B klanten en retailers dit snel en simpel aankaarten. Een referentienummer en online omgeving geven hen de mogelijkheid om de status van hun melding eenvoudig te monitoren. De vraag is: hoe manage en verwerk je zulke klantverzoeken zo optimaal mogelijk?
Aftersales diensten, reserveonderdelen en consumables hebben een hogere marge dan de originele machine of apparatuur. Het internet is een krachtig medium om de afstand tussen producent, distributeur en eindklant te verkleinen.
De uitdaging is ervoor te zorgen dat je klant en retailer met zo min mogelijk moeite het juiste onderdeel of relevante dienst kunnen selecteren. Bovendien, hoe creëer je een kanaal dat vertrouwen wekt en zo het rendement van aftersales vergroot?
Een tevreden klant is een terugkerende klant, maar een ontevreden klant heeft helaas een grotere impact. Wanneer een technisch probleem zich voordoet, hangt de klanttevredenheid sterk af van de doorlooptijd en de kwaliteit van de oplossing.
Het effectief en tijdig inplannen van deze customer facing activiteiten, inclusief communicatie hierover, zijn dus van cruciaal belang. Hoe krijg je als machinebouwer vat op je technische klantondersteuning en zorg je dat elke klant tevreden is?
Creëer een veilig extranet waarin klanten hulpverzoeken kunnen loggen en jij ze effectief kan managen. Technische documentatie is er perfect vindbaar en 24/7 beschikbaar voor iedereen.
Klanten en leveranciers vinden snel de juiste reserveonderdelen in opengewerkte 3D tekeningen. Bestellen is simpel, inclusief een eventuele offerte aanvraag en de actuele voorraad.
Organiseer de inzet van je technici op klantverzoeken in een digitaal dashboard. Voor verbeterde planning, communicatie en cost efficiency, maar ook voor aanzienlijk hogere klanttevredenheid.
Wanneer je veel verschillende onderdelen op voorraad hebt om uiteenlopende producten te ondersteunen, is efficiëntie van cruciaal belang wil je je voorraad maximaal uitnutten. Met Moovapps minimaliseer je de interactie tussen het ontstaan van de klantvraag en het vervullen ervan en verbeter je tegelijkertijd de communicatie.
Naarmate je installed base groeit, neemt het belang van het optimaal inzetten van je supportcapaciteit toe. Tegelijkertijd wordt het steeds lastiger technisch gekwalificeerde medewerkers te werven. Moovapps helpt je om de doorlooptijd van service- en reparatieverzoeken zo kort mogelijk te houden.
Je distributeurs zijn jouw vertegenwoordigers in het veld, je visitekaartje. Wanneer een klant een negatieve ervaring heeft met een van hen, straalt dat af op jouw merk en potentiële toekomstige verkopen. Empower je distributeurs met Moovapps Customer Service apps zodat ze verwachtingen overtreffen en klanten ambassadeurs worden.
Wanneer onderhoud niet of te laat gebeurt, kan de machine met jouw merknaam erop stuk gaan. Terecht of niet, jouw reputatie en potentiële future sales lopen dan potentieel schade op. Om dit risico te voorkomen, heeft Moovapps IIoT oplossingen die Condition Based Maintenance mogelijk maken en zelfs ‘machine as a service’ diensten.
Onderhouds- en reparatiewerk voor klanten is geen geïsoleerde activiteit. Ze vergen inzet van personeel en middelen waardoor ze een impact hebben op je balans. Voor het totaaloverzicht wil je dat je service applicatie perfect geïntegreerd is met bijvoorbeeld je ERP- en andere bedrijfssystemen. Daarom kies je Moovapps.
Elk contactmoment telt, via elk mogelijk kanaal. Om elke nieuwe interactie met klanten en distributeurs altijd zo relevant mogelijk te maken, wil je vanzelfsprekend een overzicht van alle voorgaande privé- en communityberichten, en gedeelde bestanden. Moovapps geeft je deze informatie en waarschuwt je bij updates.
In een voortdurend veranderende wereld zochten we een betrouwbare partner voor de lange termijn. Visiativ was daarom een vanzelfsprekende keuze.
Bernard ReybierVoorzitter en CEO Fermob
Een groot deel van de initiatieven die we nemen om de service aan onze distributeurs en eindklanten te verbeteren, draait om onze digitale transformatie.
Baptiste LigotManager Customer Service Mecalac
Interactie via fax en email behoren tot het verleden. Onze klanten hebben één duidelijk aanspreekpunt en dat is het Moovapps platform.
Sébastien PicardManager Customer Service Support Caruelle Nicolas
Vroeger werkten we met e-mail, telefoon, afspraken ... Vandaag gebruiken we eenvoudige en communicatieve tools. De marketingafdeling heeft de interactie met klanten verbeterd.
Pascal Meunier-BeillardDirecteur Marketing & Communicatie Charvet
Het doel van het Moovapps-platform? Dat werknemers zich kunnen focussen op het creëren van toegevoegde waarde. In plaats van het zoeken naar informatie.
Olivier HaegeliCo-CEO Willemin Macodel
Maandag | 08:30-17:00 |
Dinsdag | 08:30-17:00 |
Woensdag | 08:30-17:00 |
Donderdag | 08:30-17:00 |
Vrijdag | 08:30-17:00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |